CroatianCzechDanishDutchEnglishFrenchGermanHungarianItalianNorwegianPolishPortugueseRomanianRussianSpanish
© Created by TomMat 2013 
Úvod Loď SAYONARA Lodní deník Fotogalerie Info Kontakt Z Čech do Anglie Z Anglie na Pyrenejský poloostrov Galície Andaluzie Madeira Kanárské ostrovy Atlantik Karibik Granada a Trinidad Ostrovy ABC a Kartagena Ostrovy San Blas Panama Pacifik Galapágy Pacifik podruhé Markézy Tuamotu Tahiti, společnské ostrovy Suwarov Samoa Království Tonga Letní období v JZ Pacifiku Nový Zéland Plavba na Fidži Fidži Vanuatu Plavba do Austrálie Indický oceán Maskareny Plavba do Afriky
22 - Letní období v JZ Pacifiku ÚTERÝ, 24 DUBEN 2012 10:32
Zkušenosti našich předchůdců nabádají uchýlit se v tomto období do některého z mnoha chráněných zálivů v této oblasti a nevystavovat se od prosince do dubna možným cyklonám síly hurikánů. Vyhlášeným střediskem je především Nový Zéland a zde pak Auckland, Whangarei, Opua a mnoho dalších. Již od Tahiti jsme se setkávali s výzvami různých marin pro jejich využití. Servisní služby, které pak na množství jachet navazují, představují zcela samostatné hospodářské odvětví a poskytují zajímavou existenci místnímu obyvatelstvu. Jachtařské obchody otevřené 10 hodin denně včetně víkendů, dílny zámečnické, truhlářské, haly pro nové povrchové úpravy, servis motorů, opravy takeláže, šití plachet, servis elektroniky, pojištění lodí, prodej lodí, agent prodávající a zpět vykupující auta, zkrátka průmyslové odvětví jachting. Mnozí z jachtařů odlétají domů, někteří cestují auty, jiní pracují na svých lodích či si přivydělávají, což zejména pro jedince do 36 let je velice snadné. Z posádky Sayonary Jirka starší odletěl domů, po čase jsem ho následoval i já, Jirka mladší nastoupil ihned do práce. Sayonara  po 19 měsících plavby, a jen základní údržbě, bude vyžadovat větší péči. Spolehlivost každé lodi a dřevěné ještě více je podmíněna zodpovědným přístupem k údržbě. Odhaduji, že naše loď si vyžádá minimálně 400 hodin práce.  Podstatné  jsou zejména práce spojené s obnovou nátěrů. Seznam dalších prací má téměř 150 položek.  Během tří týdnů do odletu se podařilo udělat významnou část povrchových úprav. Většina ostatních úkolů bude vyžadovat jistou přípravu a zajištění materiálu. Ze zásadních prací chci vyměnit přední stěh, instalovat rollfok a provést úpravu obou genuí. Komfort, který poskytuje při řízení lodě větrný a již postarší elektrický autopilot se chystám pojistit novým autopilotem opět z dílny Simradu DD15. Chci vyrobit držák, který umožní instalovat na přídi druhou kotvu. Zjednodušit refování hlavní plachty a připravit třetí ref. Samozřejmostí je údržba motoru, kontrola elektrických rozvodů, instalace úsporných žárovek a další a další  drobnosti, které ovšem mohou často přerůst v nepříjemné problémy. V polovině prosince letím domů. Přiznám, že se velice těším. Čas v Čechách  rychle a příjemně uběhl, Libštát se vydařil a s uspokojením, že vše zdárně běží i beze mne odlétám. Vracím se do prostředí, kde každý den má svoji jedinečnost, kde nelze nic ponechat náhodě a kde veškerá zodpovědnost je jen a jen na Vás. Odlétám i s jedním z členů nové posádky Pepou Mišinou a po týdnu práce na lodi odjíždíme autem na měsíční cestování po Novém Zélandu.   Jarda Bernt  Opua  21. března 2012               Opua marina
Letní období v JZ Pacifiku